De camper

11 juli 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

We worden gespannen wakker. Noud lijkt inmiddels in het juiste ritme. Na een paar Starbucks, ontbijt, Noud zijn ochtend slaapje en het pakken van de spullen huren we een Uber naar Hayward. De wijk ligt op ongeveer 40 minuten rijden en in die tijd kregen we een heel college over de wereldwijde situaties. Conclusie van onze chauffeur: de aanwezigheid van alle immigranten uit onder meer Syrië in Europa is de schuld van de Amerikanen. Zij begonnen zich te bemoeien in die regio waardoor het een nog grotere puinhoop is geworden dan het er al was.

Het ophalen van de camper ging gesmeerd. We kregen in een sneltreinvaart alle informatie naar ons toegeworpen. Althans, we was er niet bij. Lin liep met Noud, want het asfalt was veel te warm om te kruipen en Taco hoopte alles in zich op te slaan. Na het tekenen van wat papierwerk konden we op weg! Exiting!! Na meteen verkeerd te zijn gereden, te hebben moeten keren, de camper bijna in iemand anders te hebben gezet (Taco), veel in de file te hebben gestaan, rijden we langs een Walmart. Taco komt een Duitser tegen die zijn kolen, aanmaakpasta, barbecueetje en meest belangrijk: twee comfortabele stoelen wilt verkopen omdat hij aan het einde van zijn trip is. Hij ziet er netjes uit dus Taco gaat er op in. Om de cutness factor wat te verhogen loopt Taco met Noud naar de camper van de man en koopt de benodigdheden voor een schamele prijs van $15. Prima deal en Taco is maar wat trots op zijn stuntaankoop. We vervolgen onze weg en komen aan op onze eerste camping: Springwood Cove Campground. De naam alleen al! Klinkt toch heerlijk. We zitten aan een lekker meer. Een picknick tafel en barbecue spot bij onze site. Dat is standaard bij elke camping. Dus Taco weet het zeker: elke dag barbecue. We openen een nieuw biertje: Blue Moon. Lekker zeg! Een witbiertje met sinaasappel. Het bleek niet onze eerste biertje, want naast ons vond werkelijk waar een ware soap plaats. Een hele Amerikaanse familie met drie auto’s, minimaal vijf tenten en een hele hoop zooi. Genoeg reden dus om er nog enkele rakkers te openen.