Ghost Town

17 juli 2017 - Calico, Verenigde Staten

De dag erna staat ons een lange rit van ruim vier uur te wachten. We rijden naar het zuiden om vervolgens naar het westen af te slaan. Overigens moesten we eerst weer de tank volgooien voor 70 dollar. Man man man. Taco rijdt het eerste stuk en het is aan Linda om Noud te entertainen. Hij werd namelijk na 20 min wakker bij het tankstation. Na twee uur stoppen we en neemt Linda het stuur over. Taco’s entertainment tijd is echter niet nodig. Meneer slaapt twee uur en Taco werkt aan deze blog. We zien de temperatuur steeds verder oplopen en staat op zijn maximum op 48 graden. Wouh! Dat is heet. Op een gegeven moment stopt de accu van de laptop er helaas mee en het blijkt dat we geen goede wereldstekker hebben voor de laptop. Balen, vandaar dat dit allemaal wat later gepost wordt. We arriveren rond drie uur bij Calico Ghost town campground. We hebben een spot achteraan de camping en blijken de enige te zijn binnen 400 meter van ons.

We bezoeken rond vijf uur de Ghost town. Aangezien dat de sluitingstijd van het stadje is, is het ook echt een ghost town. Cool zeg. Die sfeer, alsof je in een wild west film zit. Gelukkig kunnen we nog een biertje scoren. Een beetje vocht hebben we wel nodig bij 45 graden. Wanneer de avond valt, zetten we de barbecue aan. Wanneer Noud slaapt zitten we bij een graad of 30 a 35 voor de camper. Een machtige sterrenhemel kijkt op ons neer. Er is geen mens om ons heen. Het hoogte punt tot zover. Wouh! Midden in de woestijn! We zetten de airco uit omdat het een enorm kabaal maakt, maar veranderen om half twee van keuze. Het is simpelweg te warm. In de ochtend ontbijten we in de schaduw. Noud vindt leverworst veel lekkerder op zijn boterham. Weer een bevestiging dat hij een carnivoor is. We bezoeken de ghost town terwijl het open is. De buitenkant is heel tof, de binnenkant te commercieel. Maar goed, het blijft een toffe belevenis. We starten rond half 11, als Noud zijn slaapje nodig heeft aan onze trip naar Las Vegas.

1. Theo:
    18 juli 2017
    Leuke verhalen, ik ben blij dat jullie de juiste wereldstekker gevonden hebben.
  2. Tineke:
    18 juli 2017
    Wat een fantastisch reisverhaal tot nu toe. Heel leuk om jullie zo te volgen.
  3. Petra:
    19 juli 2017
    Wat een leuke verhalen! Ik hoor jullie stemmen erbij als ik ze lees :) Goed om te lezen dat jullie er zo van genieten met z'n drietjes!
  4. Wieke:
    21 juli 2017
    Heel leuk om jullie spannende avonturen te lezen!!