Las Vegas

17 juli 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Na een uurtje rijden wordt Noud wakker, we stoppen even om wat te drinken en Noud even te laten kruipen. Noud kijkt weer zijn ogen uit en is onder de indruk van een rode vrachtwagen. Hij lacht op zijn Noud’s even naar de chauffeur en ja hoor, meneer mag van de chauffeur in de vrachtwagen om te toeteren. Hij schrikt zich natuurlijk het apenlazerus. Nog even kruipen en hop het laatste stukje rijden naar Las Vegas.

We rijden gelijk door naar de camping, we zijn benieuwd, een commerciële, luxe camping. Nou dat is te zien. Het is er massaler, de campers staan dicht tegen elkaar aan, er is een luxe zwembad (althans.. luxe voor een camping), er is perfect groen gras, er zijn schone, grote douches, er is WiFi en (tot Linda’s vreugde) zijn er ook wasmachines. We checken in en worden weer lekker op zijn amerikaans ontvangen. Waar we onze camper geboekt hebben? Bij BestTimeRV, nou dat is volgens de medewerker weer amazing en daarom krijgen we 20 procent korting (natuurlijk dikke onzin, maar het idee is leuk). We rijden naar onze premium deluxe plek en daar aangekomen balen we een beetje. We staan in één van de middelste rijen (wat je niet echt privacy geeft), er staat een zeer schamel boompje (en dus geen schaduw), maar erger nog, dat mooie, perfecte groene gras is ook ver te zoeken. Noud kan niet kruipen op het grind of het asfalt, want dat is echt veel te heet (het is hier ongeveer 48 graden). De plekken bij het gras blijken premium deluxe plus plekken te zijn. We besluiten dan ook dat we onze plek willen upgraden, zodat we alsnog bij dat mooie groene gras kunnen zitten en onze kleine man lekker rond kan kruipen. We zitten hier tenslotte 2 nachten. Onze ervaring is dat bijna alle campings vol zitten. We verwachten dan ook dat het op deze camping niet gaat lukken. En als het al lukt, zal het wel heel duur zijn. We besluiten om eerst even naar de Walmart te gaan. Daarna zien we wel weer. De Walmart is elke keer een tijdrovende activiteit. Het is er groot en de keuze is immens. Wil je bijvoorbeeld een stukje mozzarella dan ben je al een kwartier bezig om te kijken wat er allemaal is aan mozzarella en dan moet je nog beslissen welke het wordt. En zo gaat het eigenlijk met alle artikelen die je nodig hebt. Wij vinden er niks aan, maar Noud vindt het allemaal wel leuk. Hij zit lekker in de winkelwagen, vindt alle kleurtjes mooi, lacht naar de andere mensen en eet wat snoeptomaatjes. Als we klaar zijn, halen we een broodje bij de subway en rijden terug naar de camping. We zijn het er over eens dat het wel 30 dollar per nacht waard is om onze plek te upgraden. Taco gaat vol goede moed naar de balie en wat blijkt, er zijn nog 3 plekken vrij. We kijken even wat we een geschikte plek vinden, en upgraden onze plek, voor slechts 5 dollar per nacht. Top! Dat is de gastvrijheid die we in Amerika verwachten.

We installeren de camper en Noud kruipt lekker op het gras en ontdekt al snel de midgetgolfbaan in het gras die boven op het heuveltje ligt. Er zijn op elke baan 2 oranje siergolfballen die het nummer van de baan aangeven. 1 daarvan is in de zon en 1 daarvan is in de schaduw. Noud kruipt er naar toe en komt eerst de bal tegen in de schaduw, wij denken: ga maar lekker spelen. Maar Noud bedenkt dat de bal die precies hetzelfde is,  maar in de zon ligt, veel interessanter is en hij vervolgd zijn weg. Als wij dan met hem naar de bal in de schaduw gaan, kruipt hij vol plezier natuurlijk weer naar de bal in de zon. Ons eigenwijsje J. We besluiten om vervolgens de rest van de middag rustig aan te doen. Het was een lange rit en we relaxen lekker bij de camper. Ook gaan we, tot vreugde van Noud, even zwemmen. Hij vindt het prachtig. Er zijn een heleboel andere kinderen en het spetteren in het water is heerlijk. Er gooien mensen met ballen heen en weer en er is een kindje op een luchtbed. Het kindje zegt dat Noud wel even op het luchtbed mag. Hij wil Noud dan wel een stukje trekken. Noud gaat op het luchtbed (met Papa er naast natuurlijk), maar wil alleen maar naar het kindje toe, die vindt hij veel interessanter. Als wij vinden dat het, in verband met de zon, genoeg is geweest, hebben we een boze zoon. Noud is het er niet mee eens en wil terug naar het zwembad. Maar helaas, morgen weer. Noud gaat even een klein slaapje doen en wij doen een drankje in de schaduw (in de zon is gewoon echt te heet). Vanavond is het weer barbecue tijd en na een paar drankjes gaan we lekker slapen.

De volgende ochtend is Noud lekker op tijd wakker, 5.30. Dat is geen porum! Hij wil lekker spelen en probeert te staan in zijn bedje, zonder zich vast te houden aan de rand. Blijven staan lukt niet (wel steeds langer), maar hij heeft dikke pret als hij op zijn billen valt. Vervolgens besluit mama om maar even buiten met hem te gaan spelen. Noud duwt de kinderwagen en speelt met de pannen (dat was vast lekker wakker worden voor de buren, maar dat bedacht ik pas achteraf..). Daarna doet hij nog een klein slaapje van 3 kwartier om vervolgens te ontbijten en even te gaan zwemmen. Hij bedenkt iets nieuws in het zwembad. Hij klimt de trap op, draait om, gaat zitten, doet zijn ogen dicht en “duikt” naar voren. En dat ongeveer 100 keer. Moe en voldaan gaat hij lekker slapen. We hadden bedacht dat we na zijn slaapje naar de Strip zouden gaan. Meneer nam het er van en heeft een ochtendslaapje van 3 uur gedaan. Wij hebben gedoucht, de blog geschreven en gewassen.

Na de lunch bestellen we een Uber om naar de Strip te gaan. Met de camper wordt het parkeren afgeraden en daarnaast is het ook wel fijn om niet alles weer los te moeten koppelen. We kijken onze ogen uit, het is echt allemaal over the top. Er is een kleine miezerbui, maar dat maakt niets uit. De hotels zijn zo groot, als je daar in loopt, vermaak je je wel even. We willen in de achtbaan van het New York New York hotel. Helaas voor ons rijdt deze momenteel niet, omdat het buiten regent. Wij vinden het miezer, de Amerikanen regen, hoezo overdrijven?  Ach, misschien gaan we later nog even terug om te kijken of we er alsnog in kunnen. We lopen nog even rond en proberen nog een knuffeltje te grijpen voor Noud. Helaas, voor ons lukt dit niet. Als we gaan eten en Taco aan het bestellen is, ziet Noud een meisje die een plastic tas vol met plastic ballen heeft. Hij wijst er naar en lacht. De moeder en het meisje kiezen een bal uit en geven deze aan Noud. Super lief. We willen het niet aannemen, maar ze staan erop. Noud is zo’n cuttieee en ze hebben deze bal toch dubbel. Noud vindt het natuurlijk allemaal weer mooi (ook al blijft hij ook naar de andere ballen wijzen). Hartstikke leuk zo’n bal voor Noud, voor papa en mama echter iets minder. Die kunnen er de hele tijd achter aan rennen, wat Noud natuurlijk puur leedvermaak vindt. J

We lopen verder over de Strip richting het Bellacio hotel. We stoppen bij de M&M store, lopen even naar binnen, maar kopen niks. Gezien de temperaturen is de chocolade al gesmolten voordat je überhaupt de winkel uit bent. We lopen verder en doen een drankje bij de Fat (burger) Bar. Noud heeft even wat bewegingsruimte nodig en wij vinden het wel lekker om even te zitten. Ook daar speelt Noud er flink op los. Hij versiert ook de vrouwelijke bediening, krijgt van haar krijtjes en Noud is weer een blij ei. Mama leert hem kleuren en hij snapt het principe. Maar op het papiertje kleuren? Ho maar! Gewoon op de tafel en de menukaart. We laten het kleuren dus maar snel weer zitten. J Vervolgens zetten we onze tocht voor. Het Bellacio hotel is echt super groot. We dachten dat Noud het casino niet in mocht, maar zijn er achter dat daar niet op wordt gelet. Hij vindt de kleurtjes en lichtjes natuurlijk prachtig. We laten hem even bij een gokkast, lekker op de knoppen drukken, maar binnen 2 seconden worden we aangesproken dat kinderen niet bij de gokkasten mogen en dat dat ons een fine of 5000 dollar op kan leveren. Blijkbaar letten ze beter op dan dat wij dachten, we gaan er maar snel vandoor. Helaas voor ons staan de fonteinen bij het Ballacio hotel niet aan, wat het net iets minder mooi maakt. We halen nog even een milkshake bij de Mac en pakken een taxi terug naar de camping.

Noud gaat even een klein slaapje doen en na het eten gaat hij weer lekker zwemmen met papa. Mama doet nog even een wasje en ruimt een beetje op. De witte kleren worden niet meer wit en ook de blauwe rompers worden niet meer mooi blauw, maar ach, het is schoon. Alles wordt zo veel mogelijk klaar gezet, zodat we morgenochtend snel kunnen rijden als meneer moe is na zijn ochtendzwempartij. Op naar Zion!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tineke:
    23 juli 2017
    Wat een vrolijk mannetje is die Noud! Vind alles leuk.
    48 graden is wel erg heet!! Gelukkig is er een zwembad.